AUTUMN MOOD
 
VECKA 39
Hej på er! Här händer det inte mycket, och det gör det inte i Malmö heller. Eller ja, inte i mitt lugna liv ;)
Skolan rullar på och vips så är det bara två veckor kvar av denna kursen innan vi går ut på vfu igen i hela oktober.
 
Denna vecka sr iaf ut såhär:
 
Måndag: idag har jag vickat på min vfu-förskola men på en annan avdelning. Gick finfint! Skulle tränat efter jobbet men kände mig hängig så vilade istället.
Tisdag: Vfu-dag i skolan, lite grupparbete med Karro och sen träning om jag är piggare.
Onsdag: Plan på att åka till Emporia, gå på poweryoga och på kvällen är det dags för höstens första rep med studentkören.
Torsdag: Examinerande presentation, träning och packning!
Fredag: Åka hem till Dalsland för en hel vecka♥
Lördag: Hemtenta, skogspromenad, träning och familjemys.
Söndag: Hemtenta och likadant som lördagen.
 
Vi har alltså hemtenta från fredag till fredag och då passar jag på att åka hem en längre period eftersom jag inte åker hem mellan Stockholm och jul. Ska bli riktigt mysigt och jag vet redan hur jag ska spendera mina dagar utöver allt plugg!
 
Vi hörs!
NYTT UPPLÄGG OCH HÖRLURAR
Men hej på er!
Helt otroligt att jag får till ett inlägg så "snabbt" efter det förra haha... Första maträtten står i ugnen för att sen bli matlådor till veckan. Bästa systemet jag någonsin haft att laga all mat inför nästkommande vecka på söndagar. Så lat är jag hehe. Men det är skönt att ha allt färdigt och kunna plocka ur frysen efter träningen till exempel när man är både trött och hungrig. Nog om detta.
 
Ni vet att det är bra att byta upplägg på sin träning efter ett tag? Kroppen är ju en mästare på att anpassa sig och nu är det dags för mig att byta. Inget radikalt men kasta om lite dagar, lägga till en vilodag och mer HIIT-intervaller. Så imorgon är det dags för det nya upplägget som ser ut såhär:
 
  • Måndag: Rumpa och ben med fokus på tunga basövningar som knäböj, sumomark och hipthrusters.
  • Tisdag: Bröst, axlar och biceps.
  • Onsdag: Vila, powerwalk och eventuellt HIIT.
  • Torsdag: Rumpa med fokus på högreps, kontakt och pump. Alla möjliga övningar med andra ord men fortfarande tungt.
  • Fredag: Rygg och triceps.
  • Lördag: Spinning eller HIIT beroendep på vad jag har lust med och mage.
  • Söndag: Vila och powerwalk.
Dock byter jag inte ut mina dagliga powerwalks på ca 1h. Behöver dom för att må bra och rensa hjärnan. Samt att jag alltid gör några magövningar i slutet av varje pass. 
 
Ikväll eller imorgon måste jag beställa ett par nya hörlurar, mina kära Sony sbh20 håller på att ge sig totalt tyvärr efter ca 1,5 års trogen tjänst. De verkar inte finnas att köpa längre heller. Så just nu lutar det åt ett par Sudio Vasa Blå, de har fått bra recensioner och är dessutom väldigt snygga, ett plus i kanten! De har en mikrofon så man kan prata i telefon, vilket är ett krav. Vi får se vilka det blir!